Seba_Wro, Alocha
[O1] Błędy wyskakujące podczas pracy na gazie.
Zwiń
X
-
[O1] Błędy wyskakujące podczas pracy na gazie.
Witam,
Mam problem i zanim udam się do gazowników (bo to chyba z gazem związane) zapytam się na forum czy to coś poważnego.
Problem dotyczy O1, 2000r., 2.0 APK, instalacja BRC S24.
Podczas jazdy na benzynie jest wszystko dobrze, zero błędów. Natomiast pierwszy błąd
16556 P0172 Wyważenie paliwa – system wzmocniony (bank 1)
pojawia się podczas ostrego przyspieszania na jedynce pod koniec skali obrotomierza i przełącza się samo z gazu na benzynę (nie zawsze, czasem jest dobrze).
Drugi błąd, a raczej błędy to:
16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder
16687 P0303 Cylinder #3 – wykryto przerwę zapłonu
16688 P0304 Cylinder #4 – wykryto przerwę zapłonu
Wyskakują na gazie, na biegu jałowym gdy chodzi klima. Wyczuwalne jest takie lekkie rzucanie silnikiem (wypadanie zapłonów) co jakiś czas (co jakieś 3 albo 4 sekundy). Jak klime wyłączę albo przerzucę na benzynę jest dobrze.
Czym to może być spowodowane?2.0 APK BRC S24
2.0 AZJ BRC S24
-
-
Re: Błędy wyskakujące podczas pracy na gazie.
Zamieszczone przez abitwx616556 P0172 Wyważenie paliwa – system wzmocniony (bank 1)
pojawia się podczas ostrego przyspieszania na jedynce pod koniec skali obrotomierza i przełącza się samo z gazu na benzynę (nie zawsze, czasem jest dobrze).
przełącza sie z piszczeniem, czy bez piszczenia?
jak juz przełączy sie na benzynę, to wróci z powrotem samoczynnie na lpg, czy musisz przestawić centralę na benzynę i ponownie na gaz?
jaki system - tzn : jakiej wydajności reduktor ( naklejka na reduktorze na obudowie) - jakie wtryski : niebieskie/pomarańczowe - kolor naklejek na wtryskach.
jaka centralka w kabinie - okrągła, czy prostokątna z klawiszem "kiwaj- machaj"?
co do pozostałych błędów - sądzę, ze pojawia się równiez na benzynie - tylko z czasem. najprawdopodobniej zaczyna wysiadać cos w układzie zapłonowym - cewka/cewki; świece; kable. - spróbuj tak - na drugi m biegu delikatnie przyciskaj gaz( od około 1200 obr/.min)- taki pizdowaty styl do n-tej potęgi. zobacz czy w tym momencie nie wystepuje też to poszarpywanie.
dalej mogę dopisać jak to diagnozować z softu brc - jak już będę wiedział jaki masz system. wal na PW. odpowiadam w zwariowanych godzinach czasami, ale zawsze odpowiem.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez huweprzełącza sie z piszczeniem, czy bez piszczenia?
jak juz przełączy sie na benzynę, to wróci z powrotem samoczynnie na lpg, czy musisz przestawić centralę na benzynę i ponownie na gaz?
Zamieszczone przez huwejaka centralka w kabinie - okrągła, czy prostokątna z klawiszem "kiwaj- machaj"?
Zamieszczone przez huwejaki system - tzn : jakiej wydajności reduktor ( naklejka na reduktorze na obudowie) - jakie wtryski : niebieskie/pomarańczowe - kolor naklejek na wtryskach
Zamieszczone przez huweco do pozostałych błędów - sądzę, ze pojawia się równiez na benzynie - tylko z czasem. najprawdopodobniej zaczyna wysiadać cos w układzie zapłonowym - cewka/cewki; świece; kable. - spróbuj tak - na drugi m biegu delikatnie przyciskaj gaz( od około 1200 obr/.min)- taki pizdowaty styl do n-tej potęgi. zobacz czy w tym momencie nie wystepuje też to poszarpywanie.
Dodam, że wypadanie zapłonów jest tylko na gazie. Dziś sprawdzałem, że niemusi to być klimatyzacja. Pozapalałem wszystkie możliwe światła, grzanie szyby ... i było to samo. Wystarczy delikatnie dotknąć gazu tak tyci tyci i wszystko ustaje.
Zamieszczone przez huwedalej mogę dopisać jak to diagnozować z softu brc - jak już będę wiedział jaki masz system. wal na PW. odpowiadam w zwariowanych godzinach czasami, ale zawsze odpowiem.2.0 APK BRC S24
2.0 AZJ BRC S24
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abitwx6Robiłem właśnie testy i musiałem się mocno namęczyć żeby przełączyło na benzynę (myślałem, że się naprawiło albo pomógł gaz z innej stacji) ale w końcu przełączyło się bez piszczenia i samo wróciło na gaz, vag nie wykazał żadnych błędów. Natomiast do niedawna przełączało się zawsze z piszczeniem (przeważnie przy ok.5000obr/min) i powodowało natychmiastowy błąd 16556. Czy samo wracało to niewiem bo piszczenie było denerwujące i sam przełączałem przełącznikiem.
jeśli z piszczeniem - to brakowało mu gazu - czyli ciśnienie spadało poniżej wartości, przy której system wraca na Pb. i nie przełączy z powrotem na LPG, dopóki nie zmienisz pozycji przełącznika.
co do tego poszarpywania - to może być kwestia ponownego zrobienia mapy pod obciążeniem z dużym przyrostem na podciśnieniu. Jeśli nie masz softu to dalej nie będe się rozwodził. wg mnie instalacja lekko przyoszczędzona - powinny byc wtryski pomarańczowe.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez huwejeśli bez piszczenia i samo wraca - to zbyt duże obciążenie wtrysków. niebieskie na 1200 mbar - to stosunkowo wyżyłowany system dla 85 kW - powinien być stosowany do 80. pewnie pomoże zwiększenie dopuszczalnego obciążenia w sofcie do max - 130%.
Zamieszczone przez huwejeśli z piszczeniem - to brakowało mu gazu - czyli ciśnienie spadało poniżej wartości, przy której system wraca na Pb. i nie przełączy z powrotem na LPG, dopóki nie zmienisz pozycji przełącznika.
Zamieszczone przez huweco do tego poszarpywania - to może być kwestia ponownego zrobienia mapy pod obciążeniem z dużym przyrostem na podciśnieniu.2.0 APK BRC S24
2.0 AZJ BRC S24
Komentarz
-
-
co do maksymalnego obciążenia wtrysków - w sofcie zawsze jest niższe ustawione, żeby w razie co była rezerwa- brc umożliwia takie zwiększenie i czasami trzeba z tego korzystać.
w S24 sam mapy nowej nie zrobisz- potrzebny czujnik MAP ( podciśnienia), wpinany na czas programowania- szeroka kostka obok kompa gazowego. wąska na trzy piny jest interfejsem do połączenia z PC,
co do samego podłączenia - w sofcie będziesz mógł zrobić wszystko... oprócz nowej mapy. korekcje aktualnej jak najbardziej. oczywiście dodam, że najlepiej zaopatrzyć się w miarę nowy soft brc z witaminka - ori bez klucza sie nie odpali.
ile masz przejechane na tej instalacji ?Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez huweile masz przejechane na tej instalacji ?
Zamieszczone przez huwew S24 sam mapy nowej nie zrobisz- potrzebny czujnik MAP ( podciśnienia), wpinany na czas programowania- szeroka kostka obok kompa gazowego. wąska na trzy piny jest interfejsem do połączenia z PC
Zamieszczone przez huweoczywiście dodam, że najlepiej zaopatrzyć się w miarę nowy soft brc z witaminka
W drugim samochodzie mam ten sam reduktor ale wtryskiwacze pomarańczowe i niema obok MAPa, centralka w kabinie okrągła - to dobre połączenie?2.0 APK BRC S24
2.0 AZJ BRC S24
Komentarz
-
-
przy wtryskiwaczach masz zintegrowany czujnik ciśnienia i temperatury gazu ( awaryjny zresztą dosyć często ). MAP do programowania jest zewnętrznym urządzeniem- wyposażenie warsztatu.
drugie autko ma nowszą instalację - inna listwa wtryskowa - właśnie bez tego felernego czujnika, i soft z lepszymi możliwościami diagnostycznymi.
70 tys to jeszcze możliwie- rekordzista jest u mnie berlingo z przebiegiem 180tys na sekwencji, bez ingerencji w reduktor, czy wtryski.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez huweprzy wtryskiwaczach masz zintegrowany czujnik ciśnienia i temperatury gazu ( awaryjny zresztą dosyć często ). MAP do programowania jest zewnętrznym urządzeniem- wyposażenie warsztatu.
drugie autko ma nowszą instalację - inna listwa wtryskowa - właśnie bez tego felernego czujnika, i soft z lepszymi możliwościami diagnostycznymi.
70 tys to jeszcze możliwie- rekordzista jest u mnie berlingo z przebiegiem 180tys na sekwencji, bez ingerencji w reduktor, czy wtryski.
pytam bo mam problemy z jazdą dopóki nie osiągnie 90 c .tzn.jak się przełancza na gaz po osiągnięciu temperatury to lekko szarpnie i jak bardziej dynamiczniej przycisne pedał gazu i odpuszczę to tak jak bym mu nagle cały gaz zabrał ...i się zastanawiam czy to może kwestja czujnika temperatury od gazu , bo jak już jest te 90 c to śmiga aż miło
...1.6 BFQ SQ24 już jest..piękność i 191.000+ za nami
Komentarz
-
-
koledzy podlacze sie do tematu ja mam taki objaw ze jak jest goraca to auto rozpedza sie jak taczka z weglem a gdy juz jest wieczor troszke chlodniej auto lepiej przyspieszenie i wogole model instalacji dopisze jutro bo musze poszukac ,filtr wymieniony u sprawdzenia bylem i bylo wszystko ok przez 2 dni
Komentarz
-
-
Witam użytkowników
Mam podobny problem z silnikiem 2.0 APK w VW. Zaczeło się od skakania obrotów na gazie a mianowicie opadały tak minimalnie na lpg i wskakiwały z powrotem przy biegu jałowym. nie odczuwałem nic podczas jazdy później przy odpalaniu na PB wskazówka od obrotomierza wyskakiwała ponad 1000 obrotów i opadała czasami zgasł albo opadła na jakieś 400-500 obrotów i zaczynał chodzić tylko strasznie się dławił jak wciskałem gaz to wkręcał się tylko z dławieniem a czasami gasł po przełączeniu na gaz kończyło się dławienie.
Wymiana filtrów nic nie pomogła, gazownik wysłał mnie żebym wyczyścił przepustnice ale to też nic nie dało.
Po podłączeniu pod kompa wyskoczyły błędy
16684 wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów
16687 cylinder 3 wypadanie zapłonów
16688 cylinder 4 #
16556 czujnik 02 (Bank 1)
17987 układ regulacji biegu jałowego
17952 potencjometr nastawnika przepustnicy
16505 przepustnica /czujnik położenia pedału/ przełącznik A
Po wykasowaniu błędów został tylko
16684 wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów
16687 cylinder 3 wypadanie zapłonów oraz jakieś błędy z sombdy ale nie jestem w stanie powiedzieć jakie została wymieniona sombda przed katem po przejechaniu około 100 km objawy z powrotem takie same (jak wykasuje się błędy chodzi jakiś czas ładnie).
Po kolejnym podłączeniu zostały dwa błędy
16684 wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów
16687 cylinder 3 wypadanie zapłonów
Dodam że świece i kable są nowe zrobiłem na nich może 2 tyś, instalacja lpg zavoli.
Ma ktoś jakiś pomysł co mogło się zepsuć. Prosił bym o pomoc.
Komentarz
-
-
jarecki529, Kable i świece"Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."
"Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)
www.zoltar.bielsko.pl
Komentarz
-
Komentarz